شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۴۲:۴۱

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران:
انتقاد به قراردادهای جدید نفتی ناشی از نگاه سیاسی است

باشگاه خبری فراساحل: نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: انتقادها به موضوع قرارداددهای جدید نفتی بیشتر نشات گرفته از نگاه سیاسی است تا اقتصادی، این در حالی است که ما شخصیت‌های سیاسی نیستیم و قراردادها را با نگاه اقتصادی دنبال می‌کنیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل شانا، مهدی شریفی نیک نفس، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران، به موضوع قراردادهای جدید نفتی اشاره کرد و گفت: قراردهای جدید نفتی با نگاه کارشناسانه تهیه شده است، این نوع قراردادها موقعیت مناسبی است تا سرمایه‌گذاران را به بخش‌های استخراج، کشف و فروش نفت بکشانیم، زیرا  قراردادهای جدید نفتی برای جذب سرمایه گذاری بسیار مناسب است.


وی افزود: بدون تردید در ادامه نقاط ضعف و قوت این قراردادها مشخص می‌شود، اما در شرایط کنونی، این قراردادها خوب است و اتاق بازرگانی از اجرایی شدن آن حمایت می‌کند. شریفی نیک نفس با اشاره به برخی انتقادهای وارد شده نسبت به این نوع قراردادها، تصریح کرد: انتقادها بیشتر نشات گرفته از نگاه سیاسی است تا اقتصادی، این در حالی است که ما شخصیتهای سیاسی نیستیم و قراردادها را با نگاه اقتصادی دنبال می‌کنیم، نباید با نگاه غیرمنطقی مانع اجرای قرارداد و جذب سرمایه گذار خارجی شویم، کشورهای همسایه از این نوع قراردادها استفاده می‌کنند و عملکرد آنها موفقیت آمیز ارزیابی می‌شود. نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: وزارت نفت باید فضا را برای کار شرکتهای خصوصی نفتی باز کند، همچنین شرکت‌های بخش خصوصی می‌توانند در قالب کنسرسیوم با سرمایه‌گذار خارجی وارد عمل شوند.



  کد خبر : 2044
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :